Martebar

Hey everybody, just wanted to share my music on here.

I’m an Elektron user from Paris, mostly use these machines for my live sets and the creation phase of my productions. I have an Octatrack and a Digitione which I think is a killer combo, I don’t feel like I need anything else to create great music (but I know I am tempted to continue down the elektron rabbithole :slight_smile: )

This is a techno track I made using recordings of my little cousin playing with glasses while we were eating at a restaurant. It’s a blend of acoustic elements and polyrhythmic synthesizers

Hope you like it!

4 Likes

Yes sympa faudra que tu me dises où les verres sonnent si bien que j’aille les saouler un repas :wink:
Y’a un bon délire quand même ! Comment as-tu rec les échantillons des verres-avec quoi? Comment les as tu modifiés pour obtenir tant de sonorités ?
Y’a du bon mais le scale du synthé est un peu offset je trouve, ne donne pas forcemment un groove idéal, néanmoins c’est bien sympa !

1 Like

Haha, bon c’était dans la banlieue de Stockholm, je me souviens plus du nom, mais si je retrouve je te dis!
Les échantillons de verre je les ai enregistré avec mon tel, j’avais rien d’autre sur moi sur le coup mais je me suis dit que ça pouvait faire l’affaire pour une base de morceau.
Après les modifications c’était surtout une histoire de créer des boucles cool avec ce que j’avais
Pour le synthé, je crois bien que j’ai mis un lfo sur le pitch pour donner qqchose d’un peu bancal, mais je vois ce que tu veux dire, et c’est justement ça qui m’a plu :slight_smile:
Merci pour le com en tout cas!

1 Like

Really good progression and movement in this piece, thank you for sharing.

1 Like

Thanks a lot!

New track!
This one results from a jam with my Octatrack doing the drums and a Bass Station sequenced by the Octatrack, with some arpeggiator craziness
Here’s the link:

1 Like

Hi guys! Here’s an example of an improvised techno set I’m working on this the Digitone/Octatrack combo:

New track is out! It’s techno, it’s epic and the Digitone is the star!

2 Likes