Are there any Elektronauts in Denmark?

Hey fellow Nauts.

Shout out!

Are any of you based in Denmark?

I would love to meet up and exchange samples, tips and tricks, and jam in general.

Maybe you want to too?

Ja :slight_smile: - Kþbenhavn


With Corona all over, it’s probably not the right moment for a meetup. But could be fun to arrange something when socializing becomes acceptable again.

Are you from Copehagen - or?

Cheers

Thomas

Ja, tidspunktet er nok ret skidt, men hvem ved hvornÄr det her gÄr over
 :stuck_out_tongue:
Men jeg er helt frisk pÄ at se tiden an! Jeg bor nede i Vordingborg, men kan sagtens tage af staden til, nÄr der kommer lidt ro pÄ verden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

:wave:

:raised_hands:

Fede ting du har liggende pÄ bandcamp.

Er det overvejende Elektron? Eller er det krydret med andre maskiner/software?

Hilsen

Thomas

HallÞj! Jeg sidder ogsÄ i Kbh. :slight_smile: Og ja, nÄr verden er blevet lidt mindre vanvittig og farlig igen kunne det vÊre sjovt mÄske at mÞdes og nÞrde Elektron engang.

Marc

HallĂžj Marc

Perfekt! Det tager nok lidt tid, men sikkerhed frem for alt. :slight_smile:

Lige sÄ snart du fÞler for det, sÄ er jeg i hvert fald klar pÄ en rÞvfuld nÞrderi :stuck_out_tongue:

Hvad har du selv af grej?

1 Like

Jeg kommer ikke uden om min digitakt og digitone. De er altid fÞrst i kÞen, nÄr jeg skal lege.

Men jeg har en samling instrumenter, som jeg forsĂžger at have med, og ind i mellem bliver det lidt overvĂŠldende.

Jeg bruger som regl min Korg Monologue, Behringer Model D, Volca FM, Roland VT4 og et ganske uskyldigt begynder keyboard, som jeg har klistret til med velcro, og smidt en masse guitarpedaler pÄ. Den sidste er ret sjov syntes jeg selv. :stuck_out_tongue:

I gÄr fik jeg sÄ fingrene i en Microgranny, som nok ogsÄ bliver en fast del af setuppet.

Hvad bruger du selv Thomas?

Jeg har ogsÄ alt muligt. Men for tiden er det Machinedrum, DigiTone og en Mother-32 som jeg morer mig med. Ind imellem fungerer DigiTone alene som masterclock og effektmaskine. Og de seneste par dage har jeg blot druknet min Mother 32 i delay og reverb :slight_smile:

Uh, lidt af hvert! :slight_smile: Men lige for tiden er det meget min Peak som fÄr kÊrlighed, og sÄ har jeg for nyligt fÄet den dejlige lille Erica Synth Bassline, som jeg har meget sjov med at fÄ til at lave alt andet end acid-bas.

Ellers er jeg rimelig Elektron-forelsket. Lige nu er Rytm meget i fokus, men i perioder fÞles Machinedrum som den sjoveste maskine nogen sinde. Og sÄ er Octatrack bare gaven, som bliver ved med at give!

Tak synthbie! Lidt af OT, MD, A4, AR. Men nu har jeg solgt alle min Elektron maskiner :`|

Also in Copenhagen
 :grinning::denmark:

Cool! :raised_hands:
Where are you from?

BlĂŠret!

Jeg sĂ„ ogsĂ„ gerne at en Octatrack stod pĂ„ mit bord i fremtiden. Super fed maskine, men mĂ„ ‘nĂžjes’ med Digitakt og Digitone :grin:

Sig endelig til nÄr du fÞler at verden er klar!

1 Like

LĂŠkkert grej!

Delay og reverb er sku ogsÄ et must i min verden. Det spicer bare alt op! :stuck_out_tongue:

Sig endelig til nÄr du er frisk!

Hey Nauts

Hvilke genre bevĂŠger i jer mest i?

Af nysgerrighed
 hvad laver i jer inspirere af, nÄr i laver musik? Er der nogle bestemte kunstnere, bands, producere eller emner, der vÊkker jer?

Sunny England, up north :slight_smile:

Coolio!
Why Denmark, if I may ask?

And lets talk gear! What do you work with?

I moved for work, originally in darkest Nordjylland, then moved over to Copenhagen after a couple of years up there.

I’ve currently got an octatrack, analog keys and a novation peak. I actually bought the octatrack not long after moving to Struer, after a long break from making music, to try and keep the boredom at bay!

You?